6,3 miliarde de euro, cumparturi online in 2022

E-commerce-ul românesc a înregistrat o valoare de 6,3 miliarde de euro la sfârșitul anului 2022, o sumă puțin peste cea raportată în 2021 (6,2 miliarde de euro), conform estimărilor GPeC, ARMO și ale celor mai importanți actori din sector.

După aproape zece ani de creștere spectaculoasă, piața locală de comerț electronic se apropie de stadiul de maturitate, cu o tendință de consolidare în urma schimbării comportamentului de consum al populației.

Relaxarea restricțiilor din martie 2021 a determinat o schimbare a preferințelor consumatorilor spre produse specifice activităților în aer liber (ex.: modă, frumusețe, stil de viață), a căror valoare medie este mai mică comparativ cu produsele de folosință îndelungată (precum electronice, electrocasnice sau mobilier), care au fost mai populare în timpul pandemiei.

Chiar dacă valoarea de 6,3 miliarde de euro din 2022 este similară cu cea din 2021, numărul tranzacțiilor online a înregistrat o creștere, la fel și numărul de cumpărători. Acest lucru indică diversificarea categoriilor de produse achiziționate de români prin intermediul comerțului electronic și aprecierea beneficiilor aduse de această formă de cumpărare: economisirea timpului și a banilor.

“Comerțul online românesc are un potențial mare de dezvoltare cu predicții de dublare a valorii pieței în aprox. 10 ani, poate chiar mai puțin. Tocmai pentru că este o piață în creștere, oportunitățile sunt semnificative – doar ca exemplu, potrivit oficialilor eMAG, în România sunt aprox. 15 milioane de produse unice în oferta magazinelor online, în timp ce în Germania sunt peste 100 de milioane.

Asta înseamnă că piața este permisivă pentru noi jucători autohtoni, gama de produse disponibilă online va continua să crească, iar interesul jucătorilor internaționali pentru România va fi din ce în ce mai mare. Vedem deja multe magazine online internaționale care își deschid operațiuni în România, mai ales în zona de Fashion”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

via RevistaBiz.ro