Mobilitate electrica, intre investitie si placere

Cei care ma cunosc, stiu ca sunt pasionat de ani buni de tehnologie, dar si de sporturi extreme precum role, skateboard, longboard, snowboard, in principiu orice placa cu care ma pot da pe undeva e buna pentru mine. Daca in urma cu cativa ani ma uitam cu jind la primele modele de skateboard/longboard electric, cu prima ocazie cu care au aparut si la noi in tara mi-am cumparat una.

Au trecut ceva ani, am schimbat 2 longboard-uri electrice; dupa ce cu primul mi-am rupt piciorul, am decis ca imi trebuie unul mai puternic si dupa aceea am vrut drumuri si mai lungi, asa ca am trecut in cele din urma la o trotineta electrica, de care sunt foarte multumit in prezent, desi o am de aproape un an.

De ce o trotineta electrica? Pentru ca autonomia ei este mult mai mare decat la longboard, am incercat sa fac cei 17 km de la Ploiesti la Baicoi cu longboard-ul si dupa ce m-a lasat in mijlocului campului pe canicula, am decis ca am nevoie de autonomie mai mare. Oricum, nu despre cat de mare fan am devenit vreau sa va vorbesc acum, ci despre rentabilitatea ei intr-un concept pe care eu l-am denumit simplu: mobilitate electrica.

Avand in vedere ca schimb destul de des gadget-urile si, dupa cum ati vazut mai sus, am schimbat si cateva mijloace de deplasare electrica, mai ales la presiunea familiei care imi tot spunea ca ies in pierdere, am decis sa fac un experiment si imi notez de fiecare data cand o folosesc pentru a vedea daca atunci cand o vand, o vand in pierdere sau ies in castig. Nu o vad neaparat ca pe o investitie, dar cum un obiect folosit nu mai e ca nou, e clar ca pretul de vanzare dupa 2-3 ani de utilizare este mult mai mic.

Asa ca inainte de a vorbi despre cat de fain este sa te dai cu o asemenea trotineta atat prin oras, cat si offroad (am ales un model de care sa ma pot bucura si in offroad), o sa vorbim despre faptul daca este un activ sau un pasiv.

Pe perioada iernii a stat la caldura, nici nu as fi dorit sa fortez prea tare acumulatorii avand in vedere ca durata lor de functionare este limitata in conditii de vreme rece. Asa ca datele prezentate in video-ul de mai jos sunt mai mult de anul trecut, anul acesta inca nu am apucat sa o utilizez, am scos-o de la “iernat” acum 2 saptamani, dar momentan nu am dat decat cateva ture prin curte, pentru ca am un sant mare care face dificila scoaterea ei pe strada inca vreo cateva zile.

Desi in clipul de mai jos veti putea vedea mai detaliat cum stau lucrurile, o sa va spun pe scurt cifrele de anul trecut. Valoarea totala a investitiei (desi nu o vad neaparat ca pe o investtie) a fost de 6138 lei, constand in trotineta si cateva accesorii. Banii “recuperati” pana acum, adica in cele 6 luni din 2020, 581 de lei, reprezentand un randament anual de 9.6%, de unde rezulta ca in conditiile actuale de utilizare mi-as recupera banii dupa aproximativ 10 ani sau daca o vand dupa 5 ani la jumatate de pret. Cu aceste cifre pe masa o sa spuneti probabil ca nu e deloc o investitie si e mai mult un pasiv decat un activ. Totusi, trebuie sa va atrag atentia ca cifrele sunt doar pentru 6 luni din 2020, nu pe perioada de un an, cand s-ar putea ca cifrele de arate cu totul altfel, adica perioada de amortizare sa fie de doar 5 ani si sa o poti vinde la jumatate de pret dupa doi ani si jumatate.

De asemenea, dupa cum puteti vedea in video, scenariul este unul destul de pesimist, practic am echivalat deplasarea cu trotineta cu preturile celei mai ieftine metode de deplasare (autobuz, maxi-taxi) pentru ca daca faceam probabil o echivalare cu pretul unui taxi sau a masinii personale, randamentul era net superior.

Ca sa nu ma mai lungesc cu vorba, va las sa urmariti clipul de mai jos, episod care face parte din vlogul zilnic al Fabricii De Bani si apoi puteti sa si comentati, pro si contra, legat de mobilitatea electrica oferita de o trotineta.

Daca aveti nevoie de recomandari pentru o trotineta electrica, va recomand sa cititi articolul din link si, de asemenea, nu uitati sa va lasati opiniile in comentarii.