Cum să faci bani lucrand de acasa

Daca ar fi sa insiruim o serie de metode prin care lucrand de acasa poti face bani, probabil ca am avea o lista de peste 100 de metode. Probabil la un moment dat o sa si facem o astfel de lista pentru cei care vor idei pentru a face bani stand acasa si lucrand de la distanta, dar pana atunci vreau sa va dau cateva sfaturi utile legate de munca de acasa si sa va ajut sa intelegeti de ce unii reusesc si altii nu reusesc.

Pe langa sfaturile de mai jos, mult mai multe idei si sfaturi bune veti gasi pe Work From Home Forum, un forum intretinut de o veche prietena de-a mea care e freelancer de mai bine de 10 ani. In tot acest timp a crescut, s-a dezvoltat si acum locuieste in New York, lucrand bineinteles ca freelancer, dar dezvoltand si proiecte personale precum cel de mai sus. Pentru cei care sunt interesati cu ce se ocupa, va invit sa vizitati si site-ul ei Web Design New York mai ales ca v-o recomand pentru profesionalismul si calitatea serviciilor pe care le ofera.

1. Dezvoltare continua

Viata de freelancer incepe cu un sir neintrerupt de invatare. Asta face bine si pentru sanatatea mintala, dar mai ales in cresterea castigurilor in timp. Chiar daca stii sa faci ceva foarte bine, este mereu loc de imbunatatit si de invatat lucruri noi, iar cand vorbim de tehnologie, aceasta de multe ori evolueaza mai repede decat reusim noi sa invatam. Asa ca primul meu sfat legat de viata de freelancer este legat de acest aspect. Asa ca invata si dezvolta-te tot timpul si nu vei avea cum sa dai gres.

2. Nu te vinde ieftin

O greseala pe care o fac multi freelanceri aflati la inceput de drum este sa se vanda pe preturi mici, crezand ca in felul acesta vor prinde clienti la inceput cat sa isi faca un portofoliu. Ghici ce? Intotdeauna va exista pe piata cineva care vinde mai ieftin decat tine, mai ales daca te compari pe site-urile de freelancing cu preturile venite din India. De cele mai multe ori clientul nu cauta ce e mai ieftin, iar daca intr-adevar cauta cel mai bun pret, s-ar putea sa nu iti doresti sa fie clientul tau.

3. Fii perseverent

La inceput, primele luni este destul de greu, este la fel ca si cu o firma, nu te stie lumea, nu are incredere in tine, practic esti un produs nou, asa ca probabil asteptarile tale vor fi mult mai mari decat ceea ce se intampla in realitate. Dar asta nu trebuie sa te dea inapoi. Daca te-ai hotarat sa mergi pe drumul acesta, testeaza macar 5-6 luni inainte de a te decide daca este sau nu pentru tine. As zice ca minim 6 luni, dar multi fac trecerea asta treptat avand un job si ocupandu-se de cateva proiecte extra.

4. Organizeaza-ti bine timpul

Un aspect deosebit de important, imparte ziua sau saptamana in 3 sectiuni de timp, un timp dedicat muncii proiectelor, as zice ca un 60-70%, un timp dedicat cautarii de noi clienti 20-30% si macar un 10% pentru a invata lucruri noi. Bineinteles ca procentele astea pot fi distribuite in functie de situatie, daca nu ai nimic in lucru atunci probabil vei putea sa mergi in 70% din timp cu cautarea de clienti si 30% dezvoltare personala. Tot legat de asta si de punctul 2, atunci cand iti calculezi pretul per ora, tine cont si de orele consumate pentru invatat lucruri noi si pentru cautarea unor noi proiecte. Aceste costuri de timp trebuie sa se adauge in pretul per ora facturat clientului.

5. Daca vezi ca nu merge o anumita directie, incearca noi directii

Poate nu merge atat de bine cu unul dintre serviciile pe care ai ales sa le faci si atunci poti incerca sa oferi servicii adiacente. Aici pot sa iti dau exemplul unui alt prieten de-al meu care facea posete din panza si pentru ca ii tot ramaneau resturi de material s-a gandit sa faca din ele papioane. Culmea, papioanele se vindeau mult mai bine decat produsul initial si in scurt timp a ajuns sa faca papioane si mai putin genti si posete. De asemenea, vezi sa nu cazi in cursa de a face de toate si de a nu face niciunul la nivel de expert. Asa ca atunci cand incerci noi directii, cauta sa fie tot din apropierea zonei tale de expertiza si nu incerca 100 de directii in acelasi timp, pentru ca iti va fi mult mai greu.

Pe scurt

E foarte fain atunci cand esti propriul tau sef, iar eu personal incurajez asta. Mai mult chiar, in activitatea mea de antreprenor lucrez destul de des cu freelanceri si mi-as dori sa fie cat mai multi pentru a avea de unde alege. Nu e simplu si nu e usor, dar nu trebuie sa te dai batut.

2 comments

  1. Super-articolul.

    Cand am emigrat am incercat sa merg pe logo design, in ideea in care fac treaba mai usor decat sa pun un site sus si sa primesc o suta de dolari. Pentru ca nu aveam inca un network aici, fiind nimeni in zona si in oras, asta parea a fi ceva OK. Partea proasta este ca e greu sa vinzi munca de logo designer, in conditiile in care majoritatea firmelor mici nu au o mie de dolari cel putin numa’ pe branding. Si sa lucrezi o saptamana buna pe 100 de dolari nu e fezabil, cand chiria e de 2000 de dolari, in medie.

    Asa ca dupa vreo cateva luni am trecut la ceva ce am cam detestat toata viata, SEO. Se incepe cu un SEO audit, pe care le-am perfectionat deja de sunt unele dintre cele mai bune din industrie. Un asemenea serviciu se poate vinde cu o mie de dolari in sine, dar am ramas la un pret mic inca (250, uneori chiar gratis), pentru ca in 90% din cazuri clientul cere ca eu sa ii fac si munca in sine, deci de acolo vine un retainer lunar destul de gros.

    Odata ce incepi sa iti faci o „retea” de amici, atunci ai acces la joburi serioase. Pentru ca m-am nisat (pe alt site) pe medical SEO, avand in tara rezultate bune cu clientii mei romani si placandu-mi nisa, am prins de la un vecin niste doctori care se ocupa de accidente de masina. Aici in NY, daca faci accident cu masina, si daca esti tu vinovat, asigurarea „no-fault” iti plateste tratamentele, rehab-ul si lunile in care nu lucrezi. Iti dai seama ca sunt multi bani de facut de catre doctori, asa ca industria e incredibil de competitiva ca si SEO.

    Atunci, cand ai asemena clienti si stii ce faci, nu mai lucrezi pe o suta de dolari, bugetele sunt mai „carnoase” si chiar poti trai bine merci din asta.

    La ce lista ai facut tu as mai adauga si „INVESTESTE IN UNELTELE POTRIVITE”.

    Cat inca nu incepusem sa fac SEO serios, ma lua cu racori ideea de a da suta de dolari pe luna pe semrush sau ahrefs. Acum platesc in jur de 300 de dolari asa scurt pe ahrefs (planul al doilea), am lifetime access pe Ubbersuggest, licenta anuala pe ScreamingFrog, ScrapeBox, BrightLocal pentru a gestiona GMB-urile etc. Pana nu am inceput sa imi iau licentele astea si abonamentele lunare la „scule” de SEO nu am facut nimic.

    Acum, cand deschid calculatorul si intru in share screen cu clientii potentiali, le arat ce fac, cum rankeaza clientii actuali, ce presupune munca mea etc. Majoritatea semneaza pentru SEO, pentru ca nu au chef sa isi bata capul si nu inteleg oricum 90% din ce trebuie sa faca zi de zi.

  2. Stiu problema cu tool-urile insa dupa ce am pierdut 2-3 clienti mai mari nu mai erau rentabile la preturile de romania unde clientul vrea mult si cu buget putin. Asa ca m-am departat putin de partea de SEO si prefer sa le recomand alte agentii.

Lasă un răspuns la Haotik Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *