Probabil singura companie ce detine singurul brand romanesc 100% de accesorii telecom si produse Smart Home, Tellur, a avut parte de o crestere semnificativa a veniturilor totale, aceasta crestere fiind cu 35% fata de anul trecut, iar profitul net a urcat de peste opt ori. Ce-i drept la capitolul exporturi ABN Systems, acestea au crescut cu 114% in S1 2021, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Iar in prezent acestea reprezinta 52% din totalul cifrei de afaceri.
Pana la sfarsitul acestui an detinatoarea brandului Tellur se pregateste de expansiunea pe pietele internationale, avand in vedere listarea la BVB si avand parte de sprijinul TradeVille. Trebuie sa tinem seama de faptul ca ABN Systems International este unul dintre liderii pietei de accesorii telecom si produse Smart Home din Romania, detinatoarea brandului Tellur si cea care a obtinut venituri totale de 50,1 milioane de lei, doar in primul semestru din anul 2021.
Un factor esential pentru raportarea unui asemenea venit este reprezentat de vanzarile care au avut loc pe pietele internationale, pe 3 continente. Vanzari exclusiv ale brandului Tellur, care au ajuns sa reprezinte peste 52% din totalul cifrei de afaceri in primele 6 luni ale acestui an fata de finalul anului trecut. De altfel in primul semestru din 2021, compania a inregistrat un profit net de aproximativ 2,44 milioane de lei, acesta fiind de circa 8 ori mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Ba mai mult decat atat, compania a avut parte de o ascensiune continua in ultimii ani. Si spre deoasebire de alte companii din tara noastra, ABN Systems si-a consolidat pozitia pe pietele internationale, aceasta fiind si o directie prioritara de dezvoltare. In urma acestui fapt in primul semestru din acest an, vanzarile pe piete externe au avut parte de o crestere cu 114%, fata de perioada similara a anului trecut, depasind de aceasta data valoarea de 26 milioane de lei, ceea ce inseamna aproximativ 5 milioane de euro.
Rezultate foarte bune au avut si pe segmentul vanzarilor de produse B2B, unde cresterea a fost de 97%. Cu privire la aceasta, compania a avut o miscare strategica si a devenit distribuitor autorizat in Romania al renumitei marci Enterprise EPOS – Sennheiser pentru produse destinate mediului B2B. Tot aici trebuie sa amintim si de cresterea vanzarilor de produse IT prin reselleri si marile magazine online. Aceasta crestere a ajuns la 12 milioane de lei, cu circa 70% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Asadar compania din 2005 si pana in prezent a mentinut un ritm de crestere organic a business-ului de circa 10% pe an si are in plan listarea la Bursa de Valori Bucuresti pana la sfarsitul acestui an, cu principalul scop de a-si finanta dezvoltarea accelerata pe pietele externe, dar si consolidarea pozitiei pe piata autohtona.